ПОРЯДОК проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики у Вільнянському районі
1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації і проведення районною державною адміністрацією (далі – райдержадміністрацією) консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики у Вільнянському районі (далі — консультації з громадськістю). 2. Консультації з громадськістю проводяться з метою залучення громадян до участі в управлінні державними справами, надання можливості для їх вільного доступу до інформації про діяльність органів виконавчої влади, а також забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності зазначених органів. Проведення консультацій з громадськістю має сприяти налагодженню системного діалогу органів виконавчої влади з громадськістю, підвищенню якості підготовки рішень з важливих питань державного і суспільного життя з урахуванням громадської думки, створенню умов для участі громадян у розробленні проектів таких рішень. 3. Консультації з громадськістю проводяться з питань, що стосуються суспільно-економічного розвитку держави, реалізації та захисту прав і свобод громадян, задоволення їх політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів. 4. Результати проведення консультацій з громадськістю враховуються райдержадміністрацією під час прийняття остаточного рішення або в подальшій її роботі. 5. Консультації з громадськістю організовує і проводять структурні підрозділи райдержадміністрації, які відповідно до функціональних обов’язків є розробниками проектів нормативно-правових актів або готують пропозиції щодо реалізації державної політики у певній сфері державного і суспільного життя за методичної підтримки Управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю облдержадміністрації. 6. Райдержадміністрація щороку складає орієнтовний план проведення консультацій з громадськістю (далі — орієнтовний план) з урахуванням основних завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, Державною програмою економічного і соціального розвитку України та іншими документами, а також результатів проведення попередніх консультацій з громадськістю. Орієнтовний план складається з урахуванням пропозицій Громадської ради при райдержадміністрації. Орієнтовний план затверджується до початку року, оприлюднюється в прийнятний спосіб. 7. Громадські, релігійні, благодійні організації, професійні спілки та їх об’єднання, творчі спілки, асоціації, організації роботодавців, недержавні засоби масової інформації та інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства України (далі — інститути громадянського суспільства), можуть ініціювати проведення консультацій з громадськістю з питань, не включених до орієнтовного плану, шляхом подання відповідних пропозицій Громадській раді або безпосередньо райдержадміністрації. У разі, коли пропозиція щодо проведення консультацій з громадськістю з одного питання надійшла не менше ніж від трьох інститутів громадянського суспільства, які діють на відповідній території, такі консультації проводяться обов’язково. Ініціювати проведення консультацій з громадськістю, не включених до орієнтовного плану, може також Громадська рада при райдержадміністрації. 8. Під час проведення консультацій з громадськістю, райдержадміністрація подає Громадській раді проекти відповідних нормативно-правових актів та інформаційно-аналітичні матеріали до них. 9. До участі у проведенні консультацій з громадськістю залучаються в установленому порядку органи місцевого самоврядування. 10. Райдержадміністрація під час проведення консультацій з громадськістю взаємодіє із засобами масової інформації, надає їм необхідні інформаційно-аналітичні матеріали. 11. Консультації з громадськістю проводяться у формі публічного громадського обговорення (безпосередня форма) та вивчення громадської думки (опосередкована форма). 12. В обов’язковому порядку проводяться консультації з громадськістю у формі публічного громадського обговорення щодо: -проектів нормативно-правових актів, що мають важливе суспільне значення і стосуються конституційних прав, свобод, інтересів і обов’язків громадян, а також актів, -якими передбачається надання пільг чи встановлення обмежень для суб’єктів господарювання та інститутів громадянського суспільства, здійснення повноважень -місцевого самоврядування, делегованих облдержадміністрації; -проектів регуляторних актів; -проектів державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішень стосовно стану їх виконання; -звітів головних розпорядників бюджетних коштів про їх витрачання за минулий рік. 13. Публічне громадське обговорення передбачає організацію і проведення конференцій, громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей з громадськістю. 14. Публічне громадське обговорення організовують і проводять структурні підрозділи райдержадміністрації відповідно до функціональних обов’язків із залученням Громадської ради у такому порядку: -визначають питання, яке буде винесене на обговорення; -приймають рішення про проведення обговорення; -розробляють план заходів з організації та проведення обговорення (у разі потреби); -вживають заходів для забезпечення репрезентативності соціальних груп населення, а також суб’єктів господарювання, інститутів громадянського суспільства, органів -місцевого самоврядування та інших заінтересованих суб’єктів (далі — заінтересовані сторони); -оприлюднюють в обов’язковому порядку інформацію про проведення обговорення в прийнятний спосіб; -збирають та аналізують інформацію про оцінку громадськістю ефективності запропонованого місцевими органами виконавчої влади шляху вирішення питання; -формують експертні пропозиції щодо альтернативного вирішення питання; -забезпечують врахування результатів обговорення під час прийняття остаточного рішення; -проводять аналіз результатів обговорення у разі прийняття рішення, що стосується різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін; -оприлюднюють результати обговорення в прийнятний спосіб. Для організаційного забезпечення проведення публічного громадського обговорення структурні підрозділи райдержадміністрації можуть утворювати робочі групи. 15. В інформаційному повідомленні про проведення публічного громадського обговорення зазначаються: -найменування місцевого органу виконавчої влади, який проводить обговорення; -питання або назва проекту акта, винесеного на обговорення; -варіанти вирішення питання; -соціальні групи населення та заінтересовані сторони, на які поширюватиметься дія прийнятого рішення; -можливі наслідки проведення в життя кожного альтернативного рішення для різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін; -відомості про строк, місце, час заходів, порядок обговорення, акредитації представників засобів масової інформації, реєстрації учасників; -спосіб забезпечення участі в обговоренні представників визначених соціальних груп населення та заінтересованих сторін; -адреса, строк і форма подання письмових пропозицій та зауважень; -адреса і номер телефону, за якими надаються консультації з питання, що винесено на публічне громадське обговорення; -прізвище, ім’я відповідальної особи структурного підрозділу райдержадміністрації; -строк і спосіб оприлюднення результатів обговорення. 16. Публічне громадське обговорення розпочинається з дня оприлюднення інформаційного повідомлення про його проведення. Строки проведення публічного громадського обговорення визначаються райдержадміністрацією і повинні становити не менш як один місяць. 17. Пропозиції та зауваження подаються в письмовій формі структурному підрозділу райдержадміністрації. Усні пропозиції та зауваження, у тому числі висловлені по телефону, фіксуються з обов’язковим зазначенням прізвища, імені та по-батькові громадянина, його поштової адреси. Інститути громадянського суспільства, наукові та експертні організації, інші юридичні особи подають пропозиції і зауваження у письмовій формі із зазначенням свого найменування та місцезнаходження. Анонімні пропозиції не реєструються і не розглядаються. Під час проведення конференцій, форумів, громадських слухань, засідань за круглими столами, зборів, зустрічей з громадськістю ведеться протокол, у якому фіксуються висловлені пропозиції і зауваження. 18. Пропозиції та зауваження, що надійшли під час публічного громадського обговорення, вивчаються та аналізуються із залученням у разі потреби відповідних фахівців. За результатами публічного громадського обговорення структурні підрозділи райдержадміністрації відповідно до функціональних обов’язків готують звіт, в якому зазначається: -найменування органу виконавчої влади, який проводив обговорення; -зміст питання або назва проекту акта, що виносилися на обговорення; -інформація про осіб, що взяли участь в обговоренні; -інформація про пропозиції, що надійшли до органу виконавчої влади за результатами обговорення; -інформація про врахування пропозицій та зауважень громадськості з обов’язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та причин неврахування пропозицій та -зауважень; -інформація про рішення, прийняті за результатами обговорення. 19. Результати публічного громадського обговорення райдержадміністрація в обов’язковому порядку доводить до відома громадськості шляхом оприлюднення в прийнятний спосіб не пізніше, ніж через два тижні після його закінчення. 20. Вивчення громадської думки здійснюється шляхом: -проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитування, анкетування, контент-аналіз інформаційних матеріалів, тощо); -створення телефонних "гарячих ліній”, проведення моніторингу коментарів, відгуків, інтерв’ю, інших матеріалів у друкованих засобах масової інформації для визначення -позиції різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін; -опрацювання та узагальнення висловлених у зверненнях громадян пропозицій та зауважень з питання, що потребує вивчення громадської думки. 21. Вивчення громадської думки організовують і проводять структурні підрозділи райдержадміністрації відповідно до функціональних обов’язків із залученням Громадської ради, визначаючи: -потребу у вивченні громадської думки з окремого питання; -питання, з яких проводиться вивчення громадської думки, альтернативних пропозицій щодо їх вирішення; -строк, форми і методи вивчення громадської думки; -на конкурсній основі дослідницькі організації, фахівців, експертів, громадські організації, які проводитимуть вивчення громадської думки; -ступінь репрезентативності соціальних груп населення та заінтересованих сторін, які досліджуються; -отримують підсумкову інформацію про результати вивчення громадської думки; -узагальнюють громадську думку щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки; -забезпечують врахування громадської думки під час прийняття остаточного рішення з питань, що потребували вивчення громадської думки; -оприлюднюють в обов’язковому порядку в прийнятний спосіб результати вивчення громадської думки. 22. У звіті про результати вивчення громадської думки зазначається: -найменування органу виконавчої влади, який організував вивчення громадської думки; -найменування адміністративно-територіальної одиниці у разі вивчення громадської думки на окремій території; -соціальні групи населення та заінтересовані сторони, вивчення думки яких проводилося; -тема та питання, з яких проводилося вивчення громадської думки; -методи, що застосовувалися для вивчення громадської думки; -ступінь допустимого відхилення від обраної моделі дослідження; і-нформація про осіб, що проводили вивчення громадської думки; -узагальнення громадської думки щодо запропонованого вирішення питань, що потребували вивчення громадської думки та її врахування під час прийняття -райдержадміністрацією остаточного рішення; -обґрунтування прийнятого рішення у разі неврахування громадської думки. 23. Для організації вивчення громадської думки з метою отримання об’єктивної та достовірної інформації структурні підрозділи райдержадміністрації відповідно до функціональних обов’язків можуть в межах діючого законодавства укладати договори з дослідницькими організаціями, фахівцями, експертами, інститутами громадянського суспільства про проведення на умовах відкритого конкурсу фахових, наукових соціологічних досліджень, спостережень, експрес-аналізу пропозицій різних соціальних груп населення та заінтересованих сторін.
|